Petua dan Tips Cerita Benar Hari Ini

Petua Hari Ini

Monday, January 17, 2011

Kalau Jatuh Macam Mana Kita Nak Bangun?


Selamat Malam...dah tiga hari aku tak update post dalam blog Cerita Benar nie..Bukan aku malas atau aku jenis yang tak tunaikan janji...tapi aku terpaksa masuk hutan selama 3 hari untuk kem motivasi.

Cerita motivasi adalah cerita kegagalan dan bagaimana kita nak bangkit dari kegagalan tersebut...cerita tentang usaha...cerita tentang bagaimana kita mengunakan keupayaan yang ada untuk mencapai kejayaan...kejayaan dalam kehidupan, kejayaan dalam perniagaan atau kejayaan dalam menuntut ilmu..

Dalam motivasi ini ada cerita tentang seorang lelaki yang tidak mempunyai cukup sifat tetapi dia berjaya bangkit dari kekurangan tersebut. Pernah dengar nama Nick Vujicic...? Aku sungguh kagum dengan apa yang dilalui oleh beliau....baginya tiada apa yang mustahil untuk dilaksanakan...kalau dia yang cacat anggota sebegitu boleh membuat semua perkara yang tidak logik....kita yang sempurna sifat sepatutnya tidak ada alasan untuk tidak berjaya....



Ada banyak lagi video tentang Nick Vujicic nie...di dalam youtube... mungkin boleh dijadikan panduan untuk motivasi diri sendiri atau kawan-kawan, keluarga dan sebagainya..

end of the post....esok kita jumpa lagi

1 comments:

Hamba Allah March 9, 2011 at 12:08 AM  

nak share video....blh???aku tharu tgk kecekaln nick dlm video ni...aku xsbgka msh da org yg scekal mcm ni

How To Sart Forex Trading

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Backlink - Blog Cerita Benar

Button Cerita Benar

Tentang Blog Cerita Benar

Blog ini menceritakan kisah benar disebalik perbuatan dan perlakuan kita didalam mencapai matlamat...Busines, kebahagian, pendapatan, kepuasan dan sebagainya

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP