Petua dan Tips Cerita Benar Hari Ini

Petua Hari Ini

Tuesday, January 18, 2011

Cerita Orang Tua Yang Gigih....


Kalau ada pendapat mengatakan umur bukan penghalang kepada kejayaan, pendapat itu adalah pendapat yang betul...siapa setuju?...siapa yang membantah?...tak kira setuju atau membantah jom kita buktikan...faktor penghalang sebenarnya adalah diri sendiri...bermotivasi atau tidak...itu aje.

Cerita yang aku buat untuk entri hari ini adalah sebagai panduan kepada diri aku sendiri dan orang yang baca blog cerita benar ini. Cerita tentang manusia yang inginkan kejayaan dalam bidang pendidikan walaupun umur dah cukup tua. Beliau dicatatkan sebagai manusia yang tertua didunia bergraduat dari mana-mana universiti. Allen Stewart berumur 91 tahun semasa bergraduat dari Universiti New England dalam Ijazah dalam bidang Perundangan.

Bukti kepada semangat beliau untuk belajar ditunjukan lagi apabila beliau mendaftar untuk mengikuti Program Master Sains Klinikal di Universiti Southern Cross ketika berumur 95 tahun.

Apa rahsia Allen Stewart..ini cerita beliau.

Stewart says he lives by the maxim

"as long as you keep pedalling the bike, you won't fall off"


Beliau percaya dan berpegang kepada 4 prinsip:-

  • Kecergasan Tubuh badan
  • Kecergasan Minda
  • Kecergasan Semangat
  • dan fungsi kecergasan dalam Kehidupan
Hahahaa....rasanya selepas baca nie kita boleh buang apa juga alasan untuk tidak berjaya....berjumpa esok untuk entri cerita benar...

0 comments:

How To Sart Forex Trading

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Backlink - Blog Cerita Benar

Button Cerita Benar

Tentang Blog Cerita Benar

Blog ini menceritakan kisah benar disebalik perbuatan dan perlakuan kita didalam mencapai matlamat...Busines, kebahagian, pendapatan, kepuasan dan sebagainya

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP