Petua dan Tips Cerita Benar Hari Ini

Petua Hari Ini

Wednesday, January 5, 2011

Cerita pasal KALAU, Suatu Hari Nanti, Saya Berharap...


Hahahaha tajuk entri kali nie agak pelik..Sebab apa pelik? Sebab dari cerita yang akan aku buat dari para ke para yang berikutnya adalah menilai diri aku sendiri dalam dunia blogger.

Cerita ini aku ambil dari E-buku yang orangnya dah berjaya..bukannya aku buat cerita sendiri atau reka-reka cerita.. tapi memang dah terbukti dia memang berjaya.Try search google tentang orang nie...En John Chow..Apa dia kata?

Kata John Chow ..Suatu hari tidak Mungkin Datang...

Katanya untuk kenal orang yang berjaya atau tidak berjaya mudah sahaja. Kita cuma boleh paham karakter orang itu melalui bahasa yang digunakan sahaja. Orang yang mentaliti lemah atau tidak berjaya biasanya akan menggunakan perkataan-perkataan "suatu hari nanti" atau "Saya berharap" atau "saya berdoa" . tetapi tiada tindakan yang diambil bagi memastikan sesuatu sasaran yang dibuat dapat dicapai.

Setiap orang mempunyai impian dan sasaran... sasaran adalah sebuah impian yang diikuti dengan action atau usaha...bayangkan aku ada sasaran atau goal iaitu nak blog aku berjaya tetapi aku tak buat apa-apa..cuma aku berharap bahawa "suatu hari nanti blog akan berjaya" atau harap-harap blog ini akan berjaya...macam mana? Apa cerita nak berjaya kalau berharap jer tapi menulisnya tidak.

Tapi bagi sifu aku pulak dia cukup pantang perkataan KALAU...katanya untuk berjaya buangkan lah perkataan kalau dari kamus hidup kita...sebab perkatan nie cuma sebagai satu alasan kepada kegagalan kita. Selalu kita dengar "kalau la aku buat macam nie..mesti tak rugi"...kalau la aku baca buku mesti boleh jawab exam...dan macam-macam lagi kalau...Seolah olah kita berfikir kepada perkara yang dah lepas atau berlaku..Kenapa kemungkinan-kemungkinan itu kita tak pikiaq dari awai.."buat macam nie mesti aku berjaya...sekiranya aku pilih buat macam nie aku akan gagal.."kan dua-dua option nie dah ada...Bak kata Nabil Lu PIKIR LA SENDIRI...

Apa yang aku melalut pon aku tak tau...kenapa tetiba keluaq entri yang macam nie?..Mungkin sebab semalam blog post aku cakap setiap hari purata post mesti sekurang-kurangnya 2 post. Tapi aku tak buat pun...sebab apa? sebab ada job urgent kena buat Montage...deadline tak sampai satu hari...nasib baik la ada kawan-kawan kat internet yang aku tak kenai rajin letak template Adobe After Effect..jadi boleh la aku..henjut...pukoi 3 petang tadi baru siap dari malam...maknanya satu malam la aku tak tidoq...

Malam nie sebab aku tak nak jadi apa yang en John Chow cakap aku gagahi jugak buat artikel nie...walaupun kepala masih menggong sebab tak tidoq..

0 comments:

How To Sart Forex Trading

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Backlink - Blog Cerita Benar

Button Cerita Benar

Tentang Blog Cerita Benar

Blog ini menceritakan kisah benar disebalik perbuatan dan perlakuan kita didalam mencapai matlamat...Busines, kebahagian, pendapatan, kepuasan dan sebagainya

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP