Petua dan Tips Cerita Benar Hari Ini

Petua Hari Ini

Thursday, February 3, 2011

6 Tips Untuk Menjadikan Kita Blogger Berjaya.


Kejayaan - Semua orang mahukan kejayaan. Ianya lah yang membuatkan kita gembira apabila kita tahu kita telah mencapai sasaran yang telah ditetapkan. Dalam kontek berblogging kita juga mahukan kejayaan. Betul tak? Hari ini blog cerita benar ingin berkongsi 6 langkah yang perlu dibuat untuk mencapai kejayaan.

1. Belasah Aje!
Memiliki idea yang banyak sahaja tidak berguna kalau idea tersebut tidak digunakan. Selalu terjadi pada kita, terlampau banyak idea yang ada dalam kepala otak sampai kita tak tahu nak tulis apa dalam blog kita.Ini merupakan satu kesilapan yang besar kerana meluakan idea tersebut lebih penting dari tahu sahaja banyak idea tapi tidak digunakan. Jadi BELASAH AJE...tarik nafas panjang-panjang dan start menaip...itu merupakan langkah yang bijak.

2. Sentiasa Mendesak Diri
Tidak pernah ada jalan senang untuk mendapat pengiktirafan didalam berblogging. Persaingan sentiasa kuat dan sekiranya kita ingin meninggalkan kesan yang positif kepada pembaca kita perlu memberikan masa dan usaha yang lebih kuat. Sentiasa desak diri buat yang terbaik. Percayalah perbezaan yang ketara antara blogger yang baik dan bloger biasa adalah komitmen yang diberikan oleh mereka..

3. Jangan Bertangguh
Blogging kadang-kadang amat memenatkan. Kita sentiasa ingin memastikan ada post yang menarik untuk esok dan esok lagi dan lagi dan lagi dan lagi. PENAT. jadi tidak salah untuk berehat seketika tetapi jangan sekali-kali kita bertangguh setelah kita setkan masa untuk kita post artikel. Mungkin ada pembaca setia kita akan menunggu pada waktu yang selalu kita update..apa perasaan mereka sekiranya waktu yang ditunggu tiada post dari kita.

4. Suka Menolong
Mendapatkan kawan dan pembaca setia merupakan keutamaan yang paling penting. Macam mana nak buat. Selalu la menolong blogger yang lain..kalau selalu kita tolong orang orang akan tolong kita balik..Mungkin kita boleh kasi komen dalam blog orang lain..kasi tips kalau ada ilmu yang kita tahu dan sebagainya. Kalau dalam GENG BLOGGER tue jangan la kedekut untuk klik kat butang BEST..kasi semangat kat blogger lain.

5. Jangan Cemburu.
Jangan sekali-kali semat perasaan cemburu dengan kejayaan blogger lain. Cuba belajar dari mereka, bagaimana mereka menguasai niche mereka atau teknik yang digunakan bagi mendapatkan pembaca blog. Pada kita buang masa untuk dengki dengan orang lebih baik tenaga itu digunakan untuk mencari dan mendapatkan ilmu dari mereka...Lebih manfaat dari mudarat.

6. Percaya Kepada Diri Sendiri.
Attitud yang betul akan memastikan kejayaan kita. Minda kita kalau kita set kearah positif akan positif lah perbuatan kita. Minda kitalah merupkan pengkritik yang paling hebat... jadi set lah minda yang positif. Kalau kita sendiri tak percaya pada diri sendiri macam mana nak maju kehadapan.

Harapan blog cerita benar post ini dapat dimanfaatkan dan digunakan untuk diri sendiri dan pembaca.

2 comments:

Liza @ Adzriel AB February 12, 2011 at 5:27 PM  

betul...kejujuran & keikhlasan itu penting. Insyaallah rezeki pun tak takut nak datang.

Unknown April 10, 2012 at 8:23 AM  

kesemuanya tepat untuk blogger baru mcm saya ni..sebulan berblog memang memenatkan tapi seronok..

How To Sart Forex Trading

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Backlink - Blog Cerita Benar

Button Cerita Benar

Tentang Blog Cerita Benar

Blog ini menceritakan kisah benar disebalik perbuatan dan perlakuan kita didalam mencapai matlamat...Busines, kebahagian, pendapatan, kepuasan dan sebagainya

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP