Petua dan Tips Cerita Benar Hari Ini

Petua Hari Ini

Friday, February 4, 2011

1000 Trafik Sehari..Tips dan Cara Untuk Mendapatkanya


Selalu kita komplen blog kita nak dapat traffic susah sangat. Kalau sehari cecah 100 pengunjung memang bertuah sangat malah ada 1 hari tak sampai 10 pun pengunjung ke blog kita. Itulah dilema blogger baru. Apa-apa pun, semua benda pada permulaan memang susah...lama kelamaan insyaAllah dapatlah kita mengatasinya yang penting kita berusaha keras untuk mencapainya.

Semua orang mengalami situasi yang sama. Disini Blog cerita benar ingin berkongsi satu strategi mudah yang mungkin akan menaikkan pengunjung kepada blog kita. Mengikut artikel yang aku baca targetnya adalah 1,000 pengujung sehari. Kalau blog yang dah mencapai macam nie pun boleh lagi menggunakan strategi ini untuk menambahkan traffik lagi.

Katanya, mudah..cuma ambil 4 langkah untuk melaksanakanya. Bahagikan dan rancang masa anda 2 jam setengah sehari dan anda boleh menambah masa tersebut dan bahagikan 4 diantara langkah-langkah tersebut.

Langkah Pertama - Artikel yang mengancam, membunuh atau paling best. ( 1 jam Sehari)

Gunakan masa 1 jam sehari untuk membuat brainstorming, penyelidikan dan menulis artikel yang menarik. Ingat gol kita adalah untuk mengeluarkan 1 artikel yang best 1 minggu 1. Jika sekiranya kita rasa susah kita sasarkan 1 artikel untuk setiap 15 hari. Jadi congak kasarnya 1 artikel yang baik adalah mengambil masa 5 hingga 10 jam. Antara cadangan artikel yang menarik adalah:-

1. Tentang Senarai sumber rujukan bidang yang tertentu...mesti banyak baru menarik (contoh tajuk "1000 tips pendapatan online berjaya")
2. Tulis tentang tutorial lengkap bagaimana untuk melakukan sesuatu... contoh kalau orang nak buat header (contoh tajuk "tutorial lengkap cara mudah untuk menghasilkan header")
3. Tulis tentang cara yang paling mudah untuk menyelesaikan masalah didalam "niche" yang tertentu...contoh masalah obesiti ( contoh tajuk "Tidak perlu berlapar untuk kurangkan berat badan")
4. Tulis analisa yang mendalam tentang sesuatu topik dimana kebanyakan orang hanya bercakap tanpa bukti kukuh...pengujung mesti cari punya untuk mendapat kepastian.

Bila pengunjung menjumpai artikel kita yang menarik , kita mahukan mereka mempunyai reaksi "Wow! Ini sangat menarik. Lebih baik letak bookmark." Wow ...lagi baik kalau diorang cakap "Baik aku kongsi benda ini dalam twitter atau facebook...haaa sapa yang untung...

Langkah Kedua - Networking (Gunakan 30 minit sehari)

Networking sangat penting, terutamanya bila kita baru memulakan blog(...kira newbie la.) dan setiap hari anda bekerja, anda pecahkan kepada perkara berikut:-

1. Komen dalam boleh lain yang sama dengan niche anda
2. Memasang link kepada post dalam blog saya sama niche
3. Berinteraksi dengan blogger lain samaada melalui IM, Twiter atau gunakan ruangan Forum dalam GENG BLOGGER..

Tapi yang paling penting, hendaklah sentiasa ingat bahawa tujuan utama kita adalah untuk mengadakan hubungan yang tulin, Jangan mendekati orang lain dengan tujuan bahawa mereka akan menolong mempromote blog kita. Dekati mereka kerana kita menyanjungi kerja mereka dan kita rasa bahawa kita akan berkembang bersama-sama dengan mereka.

Langkah Ketiga
- Promosi (30 minit sehari)

Aktiviti pertama adalah promote bersungguh-sungguh artikel yang kita rasakan paling baik kita buat. Apabila kita publish artikel kita cuba memberitahu orang lain kita dah post artikel yang baik dengan cara:-

1. Biar orang yang ada network dengan kita tahu...
2. Biar blogger dan webmaster dlm niche yang berkaitan tahu.
3. Biar hantar artikel kepada sosial bookmarking...macam aku pakai stumbleupon, digg, technorati dan banyak lagi...
4. Biar kawan-kawan kita masuk dan twit artikel kita
5. Postkan dalam mana-mana forum yang berkaitan tentang artikel yang kita buat.
Sekiranya ada masa lagi buat SEO search engine optimization artikel dan blog kita...kedua-duanya penting.

Langkah Keempat - Artikel Biasa (30 minit sehari)

Blog bukan sahaja berkaitan dengan artikel yang menarik dan membunuh dan sebagainya tetapi juga tentang artikel yang biasa yang selalu kita buat. Publishkan artikel biasa diantara killer post tersebut. Contohnya anda boleh publish killer artikel pada setiap hari Isnin dan post-post yang biasa pada hari-hari lain. Berikut adalah idea-idea bagi artikel yang biasa:

1. Buat post tentang artikel blog orang lain dan beri pandangan anda tentang perkara tersebut.
2. Buat post makluman kepada pembaca tentang berita dalam niche blog kita.
3. Buat post bagi mendapatkan pandangan pembaca tentang apa-apa isu yang timbul
4. Buat post tentang maklumat dan trick terbaru yang anda temui yang anda rasakan amat berguna kepada pembaca.

Itulah serba sedikit tentang bagaimana untuk menyediakan blog yang boleh mendapatkan trafik yang tinggi yang ingin di kongsikan oleh blog cerita benar hari ini...semoga berjumpa lagi..

5 comments:

Unknown February 5, 2011 at 12:17 AM  

wah menarik ni nanti nak try buat :D

optionshif3 February 5, 2011 at 5:09 AM  

sekadar berkongsi idea...mungkin farah menulis nanti akan lebih menarik..

Cik Sehari February 5, 2011 at 6:51 AM  

yey, dah blh komen. artikel yg serius mantap :)

mdfaizal February 8, 2011 at 8:01 AM  

aku mmg memerlukan entry2 mcm ni. sbb aku masih baru lagi.. tqvm

Unknown July 12, 2012 at 12:07 AM  

nice info.. sush nk dpt trafik tggi shari..

http://blog-ketegaq.blogspot.com/

How To Sart Forex Trading

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Backlink - Blog Cerita Benar

Button Cerita Benar

Tentang Blog Cerita Benar

Blog ini menceritakan kisah benar disebalik perbuatan dan perlakuan kita didalam mencapai matlamat...Busines, kebahagian, pendapatan, kepuasan dan sebagainya

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP